Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να περιοριστεί η διδασκαλία της γερμανικής στα ελληνικά σχολεία;

Μια ερώτηση πολλές ερμηνείες. Με ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής των Ανελ κ. Νικολόπουλος ζητά από τον υπουργό Παιδείας μέσα στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισης των ευρωπαικών γλωσσών να αναθεωρήσει το πρόγραμμα διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, της οποίας υπερβολικά μεγάλο μερίδιο, κατά την αποψή του καταλαμβάνει η Γερμανική.

Συγκεκριμένα ο βουλευτής σημειώνει:

"...Το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη μακροπρόθεσμου εθνικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού για τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση, που παρέχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεδομένου, ότι δεν έχει θεσμοθετηθεί μέχρι και σήμερα ένα ενιαίο πλαίσιο για τον καινοτόμο θεσμό του διδακτικού αντικειμένου της δεύτερης ξένης γλώσσας, με γνώμονα το σεβασμό στις γλώσσες της Ευρώπης και την αντιμετώπισή τους ως ισοτίμων μεταξύ τους.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να υπογραμμίσω, ότι η διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας στους μαθητές του Δημοτικού αποτελεί κι ένα αποτελεσματικό εργαλείο ενός κράτους για τη διάδοση του πολιτισμού και της κουλτούρας της χώρας αυτής στην νεολαία μας. Άρα, είναι σαφές, ότι το κράτος μας έχει τη δυνατότητα της κατά βούλησης προώθησης ή μη της γλώσσας και του πολιτισμού αυτής της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να ειπωθεί, ότι η Γερμανική γλώσσα, κατά τα τελευταία 20 έτη, έχει παραλόγως προωθηθεί και στηριχθεί από το Ελληνικό κράτος σε υπερβολικό βαθμό σε σχέση με άλλες, εξίσου αν όχι σημαντικότερες γλώσσες σε παγκόσμιο επίπεδο όπως η Ισπανική, η Ρωσική, η Αραβική και η Ιταλική.

Δεν πρέπει, συνεπώς, να παραπονούμαστε διαρκώς για τη γιγάντωση ενός μέλους κράτους της ΕΕ, όταν εμείς οι ίδιοι και χωρίς να μας επιβάλλεται, κάνουμε την επιλογή να στηρίζουμε τη διάδοση της γλώσσας, την κουλτούρας και των εθίμων λαών, οι οποίοι, σε γενικές γραμμές, αποδεδειγμένα έχουν συστηματικά βλάψει τη χώρα μας και έχουν αντιταχθεί σε νόμιμα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Στον αντίποδα, το Ελληνικό κράτος, εντελώς παράλογα, δεν υποστηρίζει τη διάδοση της γλώσσας και του πολιτισμού σημαντικών χωρών, με τις οποίες μας συνδέει μακραίωνη ιστορικά φιλία και συνεργασία όπως π.χ. η Ρωσία, η Αίγυπτος κλπ.

Παραθέτω, δε, τα στοιχεία διάδοσης γλωσσών εξαιρώντας για ευνόητους λόγους τα ινδικά (Bengali + Hindu) και τα Κινεζικά. Βλέπουμε ότι ομιλούνται: Ισπανικά από 500 εκ., Αραβικά από 450 εκ., τα Ρωσικά από 250 εκ.

Περαιτέρω, σημειώνω, ότι οι έξι επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ είναι οι: Αραβικά, Κινέζικα, Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ισπανικά...."

Θα μπορούσαμε να κάνεις κανείς πολλές παρατηρήσεις στα παραπάνω, αλλά θέλουμε να σταθούμε στον ιδιαίτερο αντιγερμανισμό που εμπνέει.

Προφανώς, όμως, ο ερωτών βουλευτής ξεχνά ότι η ελληνική γλώσσα έχει άρρηκτη σχέση με τη γερμανική σε δομή και λεξιλόγιο. Η ελληνική φιλοσοφίας και σκεψη έχει επηρεάσει τον ακαδημαϊκό χώρο της Γερμανίας, ενώ στα ανθρωπιστικά σχολεία της διδάσκεται η ελληνική γλώσσα και ο πολιτισμός σε υψηλό επίπεδο.
Επιπλέον, εδώ και δεκαετίες μεγάλος αριθμός Ελλήνων ζει και εργάζεται στη Γερμανία, επηρρεάζει το κοινωνικό γίγνεσθαι εκεί, ενώ διατηρεί ελληνικά σχολεία (σε αντίθεση με την άρνηση των Γερμανών να επιτρέψουν την πολυπληθέστερη μεταναστευτική εθνότητα- τους Τούρκους - να έχουν δικά τους σχολεία). 

Ο ελληνικός τουρισμός βασίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις επισκέψεις Γερμανών στην Ελλάδα. Ενώ, δεν μπορεί κανείς να κλείσει τα μάτια στο γεγονός ότι η  Γερμανία αποτελεί σημαντικό οικονομικό παραγοντα στην παγκόσμια κοινότητα, με αποτέλεσμα να επιλέγεται η εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας από το Έλληνες (γονείς -μαθητές), ως ένα επιπρόσθετο προσόν. (Στο σημείο αυτό αντικατέστησε την γαλλική γλώσσα που διατηρούσε προβάδισμα τον προηγούμενο αιώνα)

Η δύναμη των γλωσσών -πέρα από το αριθμητικό στοιχείο των ομιλόυντων - αποδεικνύεται στην πράξη από την αποδοχή που έχουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ η ισπανική είναι η μητρική γλώσσα μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως δευτερη γλώσσα επιλογής οι Αμερικανοί μαθητές προτιμούν τη γαλλική.
Σε ένα αναμορφωμένο σχολείο θα ήταν καλό οι μαθητές να μπορούν να επιλέξουν διάφορες γλωσσες, αλλά ο εξοβελισμός της γερμανικής -στη συγκεκριμένη πρόταση- δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως ένα λαικίστικο μέτρο.
Και για όσους θεωρούν τους Γερμανούς εχθρούς, καλό είναι να σκεφθούν ότι τον "εχθρό" πρέπει να τον γνωρίζεις καλά για να τον πολεμήσεις

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περι Αστικής Ανθεκτικότητας και άλλων δαιμόνων....

Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την πανδημία, η διεθνής κοινότητα, η Ε.Ε στράφηκαν στην αναγκαιότητα της ενίσχυσης των δομών της πολιτικής προστασίας και απαίτησης της πρόληψης των καταστροφών.  Η επιδημία Covid-19 δημιουργησε νέες προκλήσεις για την ανάπτυξη έξυπνων και βιώσιμων πόλεων. Έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί πλέον να εστιάζουμε μόνο στην παροχή υπηρεσιών για ποιότητα ζωής ή για ένα καλύτερο οικοσύστημα. Πρέπει να προετοιμάσουμε τις πόλεις έτσι ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται, να συντηρούν και να διασφαλίζουν τις υπηρεσίες της πόλης και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής ενόψει των επικείμενων κινδύνων. Μεγάλα ποσά  διανεμήθηκαν για σχεδια εκτάκτων αναγκών, καθώς και για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των πόλεων με "έξυπνες" ψηφιακά ενεργοποιημένες υπηρεσίες που συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα ζωής, ιδιαίτερα με συστήματα  προειδοποίησης και αντιμετώπισης κινδύνων (πλημμυρικών φαινομένων, πυρκαγιάς, σεισμού κ.λπ.) εντός των ορίων του δήμου. Αυτο σημαίνει εγκα

Αν ζούσε ο Τσέ...

Κάθε επανάσταση έχει τους ήρωες της. ...Κάθε επανάσταση εξατμίζεται και αφήνει ένα κατακάθι γραφειοκρατίας, έλεγε ο Franz Kafka «Η "ηρωική γενιά του πολυτεχνείου" εξαργύρωσε τους "αγώνες" της με υπουργεία, βίλες, κότερα και πολλά εκατομμύρια. Οδήγησε τη χώρα στο σημερινό χάος του χρέους, της ανεργίας και των χιλιάδων αυτοκτονιών», προκάλεσε με την δήλωσή της η Χρυσή Αυγή. Εκτός όμως, από τους δηλωμένους φασίστες που από χρόνια προβάλουν αυτή τη θεωρία, μαζί με την επίσης, εξοργιστική άποψη ότι δεν υπήρξαν νεκροί στο πολυτεχνείο, υπάρχουν και πολλοί άλλοι, οι οποίοι προσπαθώντας να αιτιολογήσουν την κατάσταση στην οποία περιήλθε η χώρα, ρίχνουν το "ανάθεμα" σε μια ολόκληρη γενιά. Ναι, κάποιοι εξαργύρωσαν τους αγώνες. Ναι, κάποιοι βουτήχτηκαν στην διαφθορά. "Πολίτες, φοβούμαι πως η επανάσταση, όπως ο Κρόνος, θα φάει διαδοχικά όλα της τα παιδιά και θα δημιουργήσει ένα δεσποτισμό με όλους τους κινδύνους που τον συνοδεύουν" ήταν τα τελευταία λόγι

Ένας πρωθυπουργός που ήθελε να γίνει αόρατος

« Στο υπόλοιπο της συνόδου κρατούσα το κεφάλι χαμηλά, για να περάσω όσο γίνεται απαρατήρητος » Χοσέ Λουίς Ροντρίγκεθ Θαπατέρο Την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα στις βροχερές Κάννες, στις 2 Νοεμβρίου του 2011, εν αναμονή της συνόδου κορυφής του G20 περιγράφει ο Θαπατέρο στο βιβλίο του "το Δίλημμα". Πριν από δύο ημέρες, ο έλληνας πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου είχε ανακοινώσει δημοψήφισμα, το οποίο θα μπορούσε και να οδηγήσει στην έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Το μέλλον του κοινού νομίσματος ήταν αβέβαιο, όχι χωρίς την ευθύνη των Ευρωπαίων και κυρίως των Γαλλογερμανών αλλά οι γύπες των διεθνών αγορών ομολόγων είχαν εκδηλώσει έντονο εκνευρισμό και πίεζαν την περάτωση των πυρετικών διαβουλεύσεων για να καθορίσουν τη στάση τους. Η Αγκελα Μέρκελ εξομολογείται ο Ισπανός πρώην πρωθυπουργός, Θαπατέρο τον πλησιάζει και χωρίς καμία εισαγωγή, του λέει: Τι θα λέγατε να πάρετε έκτακτο δάνειο 50 δισ. ευρώ από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; Σκοπεύω να προτείνω και στον Σίλβιο Μπερλουσκ