Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αθωότητα των Μουσουλμάνων και η αβάσταχτη ελαφρότητα της Δύσης

Μία ταινία αμφιβόλου αισθητικής έχει ξεσηκώσει τον μουσουλμανικό κόσμο. Επιθέσεις σε πρεσβείες, δολοφονίες, θρησκευτική "επικήρυξη" -φετφάς και χιλιάδες εξοργισμένοι Μουσουλμάνοι για μια μάλλον "βλακώδη"  προσπάθεια να ξεδιπλώσει το καλλιτεχνικό του ταλέντο κάποιος επίδοξος  Σπήλμπεργκ.
Είναι γεγονός ότι ο μουσουλμανικός κόσμος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος σε ότι αφορά θέματα που άπτονται του θρησκευτικού του αισθήματος. Οι κοινωνίες του είναι στενά δομημένες, με αυστηρά θεοκρατικούς κανόνες. Η θρησκεία αποτελεί μέρος της κοινωνικής του ζωής. Βέβαια, δεν χρειάζεται να είσαι μουσουλμάνος για να εξοργιστείς με τη συγκεκριμένη ταινία.
Παρόλα αυτά, ο αριθμός των "εξεγερθέντων" σε σχέση με τα 1,5 δις των πιστών ακουμπά μόλις το 0, 007% και είναι κατά πολύ κατώτερος εκείνου του συμμετεχόντων στην Αραβική Άνοιξη. Το μεγαλύτερο μέρος των διαδηλωτών, και πάλι, διαμαρτυρήθηκε ειρηνικά. Εκείνοι που δημιούργησαν τα σοβαρά επεισόδια ανήκουν στην μειοψηφία των Σαλαφιτών, μια ριζοσπαστική ισλαμική ομάδα, η οποία προσπαθεί να υπονομεύσει τις υπόλοιπες μετριοπαθείς ομόδοξες ομάδες.Τα σοβαρά επεισόδια που έφτασαν ως τις δολοφονίες ξένων πολιτών έλαβαν χώρα μόνο στη Λιβύη και το Αφγανιστάν, και ο καθένας μπορεί να υποθέσει το λόγο. Σε άλλες πορείες και διαδηλώσεις δεν υπήρξαν θύματα ή πράξεις βίας,  εκεί υπήρξαν θύματα  από την αστυνομική βία  οι διαδηλωτές . Επίσης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι, σχεδόν, σύσσωμοι οι ηγέτες σε Δύση και Αραβικό κόσμο έχουν καταδικάσει την ταινία, όσο και τα επεισόδια, ενώ όταν ο ίδιος ο Πάπας επισκέφθηκε το Λίβανο, κατά τη διάρκεια της έντασης, οι ηγέτες της Χεζμπολάχ παρακολούθησαν τη λειτουργία, και απέφυγαν τις διαμαρτυρίες για την ταινία ώσπου να φύγει, μιλώντας και για θρησκευτική ανοχή.
Αυτό που η ισλαμοφοβία της Δύσης δεν πρόβαλλε ήταν ότι μετά τα αιματηρά γεγονότα της Βεγγάζης, χιλιάδες απλοί πολίτες βγήκαν στους δρόμους της Βεγγάζης και της Τρίπολης με πανό για να διαδηλώσουν την αντίθεσή τους σε όσα συνέβησαν, φωνάζοντας ότι αυτά δεν τους εκφράζουν.
Κάτω από την ομπρέλα της ισλαμοφοβίας που αναζωπυρώθηκε στη Δύση, τυχαία (;) παραμονές των αμερικανικών εκλογών, πέρασαν στα ψιλά των ειδήσεων, οι διαμαρτυρίες των Ρώσων ενάντια στον Πούτιν και οι διαδηλώσεις χιλιάδων Πορτογάλων και Ισπανών ενάντια στα μέτρα λιτότητας.      
Πέρα όμως, από το φανατισμό και τις στρατηγικές, τις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η συνέχιση της ανάδειξης των διαφορών των δύο "πολιτισμών" Δυτικού και Αραβικού, πρέπει να παραδεχθούμε ότι και στην Ελλάδα ο θρησκευτικός φανατισμός, έστω από λίγους δεν είναι λιγότερο "επικίνδυνος".
Ας θυμηθούμε τις διαδηλώσεις για τον "τελευταίο πειρασμό", τις ταυτότητες, ακόμα και για το μιούζικαλ "Jesus Christ superstar".
Η σύλληψη ενός μπλόγκερ για την σατιρική του σελίδα που αφορούσε τον γέροντα Παϊσιο είναι το αποκορύφωμα της υποκρισίας που θέλει την ελληνική κοινωνία και κατ' επέκταση τον κρατικό μηχανισμό να σέβεται την ελευθερία της έκφρασης και ιδιαίτερα τη σάτιρα. Αλλά, και η ταχύτητα με την οποία έδρασε ο κρατικός μηχανισμός στην περίπτωση αυτή απέχει πολύ από τη συνήθη. Ποιος ορίζει σε αυτή τη χώρα, που η ανεξιθρησκεία και η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης είναι κατοχυρωμένες από τα συντάγματα της επανάστασης, την υπέρβαση των ορίων που επιβάλουν τιμωρία; Σίγουρα όχι μια ομάδα φανατικών χρυσαυγιτών, θρησκόληπτων ή ότι άλλο.
Το κοινό ανάμεσα στους τεμνόμενους κύκλους της χριστιανικής "Δύσης" και της μουσουλμανικής "Ανατολής" είναι ο χώρος που συνωστίζονται οι φανατικοί και των δύο πλευρών, οι οποίοι αποτελούν το πραγματικό κίνδυνο. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περι Αστικής Ανθεκτικότητας και άλλων δαιμόνων....

Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά την πανδημία, η διεθνής κοινότητα, η Ε.Ε στράφηκαν στην αναγκαιότητα της ενίσχυσης των δομών της πολιτικής προστασίας και απαίτησης της πρόληψης των καταστροφών.  Η επιδημία Covid-19 δημιουργησε νέες προκλήσεις για την ανάπτυξη έξυπνων και βιώσιμων πόλεων. Έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί πλέον να εστιάζουμε μόνο στην παροχή υπηρεσιών για ποιότητα ζωής ή για ένα καλύτερο οικοσύστημα. Πρέπει να προετοιμάσουμε τις πόλεις έτσι ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται, να συντηρούν και να διασφαλίζουν τις υπηρεσίες της πόλης και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής ενόψει των επικείμενων κινδύνων. Μεγάλα ποσά  διανεμήθηκαν για σχεδια εκτάκτων αναγκών, καθώς και για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των πόλεων με "έξυπνες" ψηφιακά ενεργοποιημένες υπηρεσίες που συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα ζωής, ιδιαίτερα με συστήματα  προειδοποίησης και αντιμετώπισης κινδύνων (πλημμυρικών φαινομένων, πυρκαγιάς, σεισμού κ.λπ.) εντός των ορίων του δήμου. Αυτο σημαίνει ...

Προκλήσεις στη σύγχρονη Αστική Διακυβέρνηση

Οι τοπικοί εκλεγμένοι αξιωματούχοι έχουν να αντιμετωπίσουν ενα συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο για τη λειτουργία της αστικής διακυβέρνησης, Αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις καθώς οι πόλεις μεγαλώνουν και μεταμορφώνονται, αλλά και η κλιματική κρίση φέρνει νέες συνθήκες, που καθιστούν τη διαχείριση των πολιτικών, των υπηρεσιών, των υποδομών και των πόρων μιας πόλης όλο και πιο περίπλοκη. Τι είναι η Αστική Διακυβέρνηση; Η αστική διακυβέρνηση είναι το περίπλοκο σύστημα που διαχειρίζεται τις πόλεις. Περιλαμβάνει τα πάντα, από πολιτικές έως καθημερινές αποφάσεις που λαμβάνονται από  τις τοπικές αρχές και τα ενδιαφερόμενα μέρη της. Αυτό το σύστημα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων, όπως ο καθορισμός κανόνων για τη χρήση γης, τη μεταφορά, τη στέγαση και την προστασία του περιβάλλοντος και την παροχή βασικών υπηρεσιών όπως η παροχή νερού, η υγειονομική περίθαλψη και η δημόσια ασφάλεια. Η αστική διακυβέρνηση ασχολείται επίσης με τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της πόλης, που περιλαμβάνει πο...

Κύπρος: 50 χρονια μετά τον πραξικόπημα και τον Αττιλα

Στις 20 Ιουλίου 1974, η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο, παραβιάζοντας όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου, συμπεριλαμβανομένου του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Η παράνομη τουρκική εισβολή έγινε σε δύο φάσεις. Κατά τη δεύτερη φάση, η Τουρκία πήρε την πόλη της Αμμοχώστου, υπό τον έλεγχό της και έκτοτε κατέχει παράνομα πάνω από το 36% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η κίνηση αυτή της Τουρκίας δεν μπορεί να θεωρηθεί παρά συνέπεια του πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 1974 κατά του Προέδρου Μακαρίου και της νόμιμης Κυβέρνησης της Κύπρου. Το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου  πραγματοποιήθηκε από την Εθνική Φρουρά της Κύπρου και μερίδα στελεχών της ΕΟΚΑ Β΄, κατ' εντολή της Χούντας των Συνταγματαρχών του Δημήτρη Ιωαννίδη. Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ήταν σε σύγκρουση με το δικτατορικό καθεστώς στην Ελλάδα, ενώ αντιμετωπιζόταν με καχυποψία από τις ΗΠΑ. Τον αποκαλούσαν ο "Κάστρο της Μεσογείου", καθώς μιλούσε για την πολιτική των Αδεσμεύτων και χαρακτήριζε τους αντιπάλους του ως "ν...